Szkoła Podstawowa nr 2
im. Stefana Czarnieckiego z Oddziałami Integracyjnymi
w Sulejówku
Oddziały przedszkolne Biuletyn informacji publicznej e-Dziennik
Kalendarium wydarzeń
wrzesień 2019
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 123456789101112131415161718192021222324252627282930
październik 2019
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 12345678910111213141516171819202122232425262728293031
listopad 2019
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 123456789101112131415161718192021222324252627282930

Ważne Informacje integracja

ŚWIATOWY DZIĘŃ AUTYZMU 

Obchodzony na całym świecie 2 kwietnia Światowy Dzień Autyzmu to okazja by okazać solidarność z osobami cierpiącymi na autyzm i ich bliskimi. Na jej znak coraz więcej osób przypina tego dnia niebieskie wstążeczki i bierze udział w imprezach integracyjnych. W naszej szkole również zachęcamy dzieci i nauczycieli do ubrania się tego dnia na niebiesko.

Światowy Dzień Autyzmu został powołany w 2008 roku z inicjatywy Jej Wysokości Mozah, małżonki emira Kataru Hamada ibn Chalifa as-Sani, popartej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Jego celem jest powszechne podnoszenie świadomości na temat autyzmu i znoszenie barier, na jakie napotykają osoby ze spektrum autyzmu i ich rodziny. 


KONKURS RECYTATORSKI

22. marca w Naszej szkole odbył się coroczny konkurs recytatorski, w którym udział wzięli uczniowie Naszej szkoły oraz zaproszeni Goście – Dzieci ze szkoły nr    w Dębe Wielkie. Wydarzenie to spotkało się z ogromnym zainteresowaniem uczniów, którzy przez ostatnie tygodnie przygotowali się do swoich występów. Dzieci w związku z obchodami stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości, recytowały wybrane przez siebie wiersze o tematyce patriotycznej. Ilość pracy jaką włożyły w przygotowanie się jest nie do przecenienia.  Ich występy przepełnione były cudownymi interpretacjami, co wywołało w słuchaczach ogromne wzruszenie i radość. Podczas konkursu obecne były Panie Dyrektor: Magdalena Kozioł i Teresa Kozak, które z nieukrywanym zachwytem nagrodziły wszystkie Dzieci przygotowanymi wcześniej podarunkami.

Podczas tego wydarzenia zostały również wręczone nagrody dla dzieci biorących udział w konkursie plastycznym pt.: "Zima kocha dzieci najbardziej na świecie".

            Z żalem zakończyliśmy konkurs recytatorski. Jesteśmy dumni ze swoich uczniów, którzy tak profesjonalnie, pomimo licznych obowiązków szkolnych, przygotowali się do tego wydarzenia. Zaangażowanie Zespołu ds. Integracji było ogromne – zaplanowane w każdym najdrobniejszym szczególe. Cieszymy się, że konkurs z roku na rok spotyka się z coraz większym zainteresowaniem. Liczymy, że w przyszłym roku również spotkamy się w jeszcze większym gronie!


WYNIKI MIEDZYSZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO "ZIMA LUBI DZIECI NAJBARDZIEJ NA ŚWIECIE"

Komisja konkursowa zgodnie z regulaminem konkursu przyznała nagrody :

·       I miejsce  -Natalia Korcz, Bartosz Piotrowski

·       II miejsce – Natalia Nowak, Stanisław Brasse

·       III miejsce – Bartosz Kielak, Łukasz Buczek

Wyróżnienia:

Weronika Dziedzic, Mateusz Rosłoń, Paweł Domański, Anna Crook, Zuzanna Pyszyńska

Gratulujemy!

 


Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów niepełnosprawnych do udziału w Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym "Zima lubi dzieci najbardziej na świecie". Zadaniem uczestników będzie  wykonanie pracy ilustrującej różne sposoby spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu zimą. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną, samodzielnie wykonaną pracę  w formacie A4 lub A3 w dowolnej technice plastycznej. Konkurs trwa od 14 stycznia do 18 lutego 2019 roku. Prace przekazujemy swojemu pedagogowi wspomagającemu. Regulamin konkursu znajduje się poniżej.

Zachęcamy do udziału w konkursie.

 

                                                                                                            Karolina Semeniuk

 Magdalena Kuśmider

 

REGULAMIN MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO

"ZIMA LUBI DZIECI NAJBARDZIEJ NA ŚWIECIE"

 

Organizator Konkursu 

1. Organizatorem Konkursu jest p. Karolina Semeniuk i p. Magdalena Kuśmider nauczyciele SP nr 2 w Sulejówku.

 Termin  Konkursu

 1. Konkurs trwa od 14 stycznia do 18 lutego 2019 r.

 2. Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi najpóźniej do 28 lutego 2019r. 

 Cel Konkursu

1. Rozwijanie talentu artystycznego dzieci niepełnosprawnych. 

2. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni oraz umiejętności manualnych i plastycznych.

3. Zwrócenie uwagi dzieci na różne sposoby aktywnego wypoczynku zimą.

Tematyka i format prac

 1.Temat prac to "Zima lubi dzieci najbardziej na świecie" . Zadaniem uczestników będzie  wykonanie pracy ilustrującej różne sposoby spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu zimą. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną, samodzielnie wykonaną pracę  w formacie A4 lub A3 w dowolnej technice plastycznej: malarstwo, rysunek, wyklejanka, kolaż itp.  Prace zgłoszone na konkurs muszą być pracami własnymi, wykonanymi przez dziecko.

Zasady i warunki uczestnictwa w Konkursie

1. Konkurs adresowany jest do uczniów niepełnosprawnych klas I –VIII szkoły podstawowej   i klas III gimnazjum .

2.Konkurs ma charakter otwarty jednoetapowy.

3. Każda praca powinna być opatrzona na odwrocie imieniem i nazwiskiem autora oraz nazwą szkoły i klasą. Praca, na której nie będzie w/w danych nie zostanie oceniona.   

 4. Prace dostarczamy do 18 lutego do p. Karoliny Semeniuk lub p. Magdaleny Kuśmider.

 5. Prace powinny być indywidualne.

6. Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. 

7. Prace zgłoszone na konkurs przechodzą na własność organizatorów i nie będą zwracane. Organizatorzy zastrzegają prawo do ich ekspozycji  na wystawach łącznie z podaniem danych autorów, a także w celach promocji na stronach internetowych.  

Komisja Konkursowa

1. Zgłoszone prace w ramach Konkursu oceniać będzie Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora.

2. Komisja Konkursowa podejmuje decyzję większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Komisji Konkursowej.

3. Decyzja Komisji Konkursowej jest ostateczna.

4. Komisja oceniać będzie: zgodność treści wykonanej pracy z tematem konkursu,  pomysłowość i oryginalność w zakresie przedstawienia tematu, formę estetyczną pracy,  wykorzystanie różnych technik plastycznych.

Nagrody

1. Organizator przyzna trzy  nagrody główne. 

2. Organizator może przyznać także  wyróżnienia.

 

Zachęcamy do udziału w konkursie

 



ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

  • Każdemu uczniowi niepełnosprawnemu z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, szkoła - każdego typu, i na każdym etapie edukacji - ma obowiązek zorganizować zajęcia rewalidacyjne:
    • na czas określony w orzeczeniu
    • w sposób zapewniający realizację jego potrzeb edukacyjnych 
  • Zajęcia te są organizowane na podstawie innych przepisów niż udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Określają je rozporządzenia MEN:
    1. z 28 marca 2017 w sprawie ramowych planów nauczania (Dz. U. z 2017 poz.703
    2. z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad organizacji kształcenia specjalnego (Dz.U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1652)
  • Dyrektor szkoły, po otrzymaniu orzeczenia występuje do organu prowadzącego szkołę z wnioskiem o przyznanie dla tego ucznia godzin rewalidacji, wskazanych w projekcie organizacji szkoły na dany rok szkolny.
  • Planowanie konkretnego rodzaju zajęć rewalidacji należy do Zespołu składającego się ze wszystkich nauczycieli i specjalistów bezpośrednio pracujących z tym uczniem w szkole.
  • Dokumentem, w którym potwierdza się zaplanowanie rewalidacji jest IPET opracowany przez Zespół. 
  • Ustalając rodzaj zajęć rewalidacyjnych dla ucznia trzeba koniecznie wziąć pod uwagę:
    • diagnozę oraz zalecenia zawarte w orzeczeniu 
    • potrzeby ucznia wynikające z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, dokonywanej przez Zespół planujący i realizujący dla niego kształcenie specjalne
  • Zajęcia rewalidacyjne w oddziale ogólnodostępnym oraz w oddziale integracyjnym prowadzone są z uczniem indywidualnie, w wymiarze 2 h/tygodniowo. Natomiast w oddziałach specjalnych mogą być także prowadzone grupowo.
  • Zajęcia rewalidacyjne mogą być realizowane tylko przez nauczycieli zajęć edukacyjnych posiadających odpowiednie przygotowanie specjalistyczne w zakresie pedagogiki specjalnej, a także przez szkolnych specjalistów (pedagog, psycholog, logopeda) w ramach powierzonych im zadań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.



NAUCZNIE INDYWIDUALNE


Nauczanie indywidualne od września 2018 r. nie będzie mogło odbywać się na terenie placówki oświatowej – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. 2017 poz. 1616)

Zgodnie z rozporządzeniem dziecko objęte nauczaniem indywidualnym w domu, którego stan zdrowia utrudnia, ale nie uniemożliwia całkowicie chodzenie do szkoły, może uczęszczać na niektóre zajęcia ze swoją klasą, a także uczestniczyć w kółkach zainteresowań, wycieczkach i imprezach szkolnych. Podstawa prawna: par. 10 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. 2017 poz. 1616).
Działania mające na celu włączenie dziecka objętego NI w życie szkoły leżą w kompetencjach dyrektora, który je podejmuje, mając na uwadze aktualny stan zdrowia dziecka oraz wnioski z obserwacji nauczycieli, którzy prowadzą z dzieckiem zajęcia indywidualne.