Szkoła Podstawowa nr 2
im. Stefana Czarnieckiego z Oddziałami Integracyjnymi
w Sulejówku
Oddziały przedszkolne Biuletyn informacji publicznej e-Dziennik
Kalendarium wydarzeń
styczeń 2019
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 12345678910111213141516171819202122232425262728293031
luty 2019
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 12345678910111213141516171819202122232425262728
marzec 2019
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

Ważne Informacje integracja


Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów niepełnosprawnych do udziału w Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym "Zima lubi dzieci najbardziej na świecie". Zadaniem uczestników będzie  wykonanie pracy ilustrującej różne sposoby spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu zimą. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną, samodzielnie wykonaną pracę  w formacie A4 lub A3 w dowolnej technice plastycznej. Konkurs trwa od 14 stycznia do 18 lutego 2019 roku. Prace przekazujemy swojemu pedagogowi wspomagającemu. Regulamin konkursu znajduje się poniżej.

Zachęcamy do udziału w konkursie.

 

                                                                                                            Karolina Semeniuk

 Magdalena Kuśmider

 

REGULAMIN MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO

"ZIMA LUBI DZIECI NAJBARDZIEJ NA ŚWIECIE"

 

Organizator Konkursu 

1. Organizatorem Konkursu jest p. Karolina Semeniuk i p. Magdalena Kuśmider nauczyciele SP nr 2 w Sulejówku.

 Termin  Konkursu

 1. Konkurs trwa od 14 stycznia do 18 lutego 2019 r.

 2. Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi najpóźniej do 28 lutego 2019r. 

 Cel Konkursu

1. Rozwijanie talentu artystycznego dzieci niepełnosprawnych. 

2. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni oraz umiejętności manualnych i plastycznych.

3. Zwrócenie uwagi dzieci na różne sposoby aktywnego wypoczynku zimą.

Tematyka i format prac

 1.Temat prac to "Zima lubi dzieci najbardziej na świecie" . Zadaniem uczestników będzie  wykonanie pracy ilustrującej różne sposoby spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu zimą. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną, samodzielnie wykonaną pracę  w formacie A4 lub A3 w dowolnej technice plastycznej: malarstwo, rysunek, wyklejanka, kolaż itp.  Prace zgłoszone na konkurs muszą być pracami własnymi, wykonanymi przez dziecko.

Zasady i warunki uczestnictwa w Konkursie

1. Konkurs adresowany jest do uczniów niepełnosprawnych klas I –VIII szkoły podstawowej   i klas III gimnazjum .

2.Konkurs ma charakter otwarty jednoetapowy.

3. Każda praca powinna być opatrzona na odwrocie imieniem i nazwiskiem autora oraz nazwą szkoły i klasą. Praca, na której nie będzie w/w danych nie zostanie oceniona.   

 4. Prace dostarczamy do 18 lutego do p. Karoliny Semeniuk lub p. Magdaleny Kuśmider.

 5. Prace powinny być indywidualne.

6. Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. 

7. Prace zgłoszone na konkurs przechodzą na własność organizatorów i nie będą zwracane. Organizatorzy zastrzegają prawo do ich ekspozycji  na wystawach łącznie z podaniem danych autorów, a także w celach promocji na stronach internetowych.  

Komisja Konkursowa

1. Zgłoszone prace w ramach Konkursu oceniać będzie Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora.

2. Komisja Konkursowa podejmuje decyzję większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Komisji Konkursowej.

3. Decyzja Komisji Konkursowej jest ostateczna.

4. Komisja oceniać będzie: zgodność treści wykonanej pracy z tematem konkursu,  pomysłowość i oryginalność w zakresie przedstawienia tematu, formę estetyczną pracy,  wykorzystanie różnych technik plastycznych.

Nagrody

1. Organizator przyzna trzy  nagrody główne. 

2. Organizator może przyznać także  wyróżnienia.

 

Zachęcamy do udziału w konkursie

 



ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

  • Każdemu uczniowi niepełnosprawnemu z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, szkoła - każdego typu, i na każdym etapie edukacji - ma obowiązek zorganizować zajęcia rewalidacyjne:
    • na czas określony w orzeczeniu
    • w sposób zapewniający realizację jego potrzeb edukacyjnych 
  • Zajęcia te są organizowane na podstawie innych przepisów niż udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Określają je rozporządzenia MEN:
    1. z 28 marca 2017 w sprawie ramowych planów nauczania (Dz. U. z 2017 poz.703
    2. z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad organizacji kształcenia specjalnego (Dz.U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1652)
  • Dyrektor szkoły, po otrzymaniu orzeczenia występuje do organu prowadzącego szkołę z wnioskiem o przyznanie dla tego ucznia godzin rewalidacji, wskazanych w projekcie organizacji szkoły na dany rok szkolny.
  • Planowanie konkretnego rodzaju zajęć rewalidacji należy do Zespołu składającego się ze wszystkich nauczycieli i specjalistów bezpośrednio pracujących z tym uczniem w szkole.
  • Dokumentem, w którym potwierdza się zaplanowanie rewalidacji jest IPET opracowany przez Zespół. 
  • Ustalając rodzaj zajęć rewalidacyjnych dla ucznia trzeba koniecznie wziąć pod uwagę:
    • diagnozę oraz zalecenia zawarte w orzeczeniu 
    • potrzeby ucznia wynikające z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, dokonywanej przez Zespół planujący i realizujący dla niego kształcenie specjalne
  • Zajęcia rewalidacyjne w oddziale ogólnodostępnym oraz w oddziale integracyjnym prowadzone są z uczniem indywidualnie, w wymiarze 2 h/tygodniowo. Natomiast w oddziałach specjalnych mogą być także prowadzone grupowo.
  • Zajęcia rewalidacyjne mogą być realizowane tylko przez nauczycieli zajęć edukacyjnych posiadających odpowiednie przygotowanie specjalistyczne w zakresie pedagogiki specjalnej, a także przez szkolnych specjalistów (pedagog, psycholog, logopeda) w ramach powierzonych im zadań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.



NAUCZNIE INDYWIDUALNE


Nauczanie indywidualne od września 2018 r. nie będzie mogło odbywać się na terenie placówki oświatowej – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. 2017 poz. 1616)

Zgodnie z rozporządzeniem dziecko objęte nauczaniem indywidualnym w domu, którego stan zdrowia utrudnia, ale nie uniemożliwia całkowicie chodzenie do szkoły, może uczęszczać na niektóre zajęcia ze swoją klasą, a także uczestniczyć w kółkach zainteresowań, wycieczkach i imprezach szkolnych. Podstawa prawna: par. 10 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. 2017 poz. 1616).
Działania mające na celu włączenie dziecka objętego NI w życie szkoły leżą w kompetencjach dyrektora, który je podejmuje, mając na uwadze aktualny stan zdrowia dziecka oraz wnioski z obserwacji nauczycieli, którzy prowadzą z dzieckiem zajęcia indywidualne.