Szkoła Podstawowa nr 2
im. Stefana Czarnieckiego z Oddziałami Integracyjnymi
w Sulejówku
Oddziały przedszkolne Biuletyn informacji publicznej e-Dziennik
Kalendarium wydarzeń
marzec 2018
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 12345678910111213141516171819202122232425262728293031
kwiecień 2018
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 123456789101112131415161718192021222324252627282930
maj 2018
pon.wt.śr.czw.pt.so.nd. 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

Plan Pracy Zespołu integracji

PLAN PRACY ZESPOŁU DO SPRAW INTEGRACJI


NA ROK SZKOLNY 2017/2018

 

Zadania

Forma

Termin

Analiza dokumentacji i przygotowanie wzorów dokumentów

  • Opracowanie rocznego planu pracy Zespołu
  • Dostosowanie dokumentacji dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego do nowego rozporządzenia MEN i nowej podstawy programowej

Wrzesień

 

 

Kształtowanie u uczniów postaw  i norm społecznych zgodnych z misją szkoły

  • Zapoznanie uczniów, rodziców z wizją i misją szkoły
  • Zapoznanie rodziców i uczniów z prawami i obowiązkami ucznia, regulaminami szkoły
  • Uwzględnianie w celach zajęć, programach wychowawczych, profilaktycznych, terapeutycznych treści kształtujących właściwe normy i postawy
  • Współpraca z samorządem szkolnym, aktywizowanie uczniów, rodziców
  • Współpraca z rodzicami
  • Uwzględnianie inicjatyw uczniów, rodziców
  • Szkolenia

Wrzesień

 

 

 

 

 


Cały rok

Wdrażanie uczniów do respektowania norm społecznych

  • Praca nad spójnością norm i postaw środowiska rodzinnego i szkoły
  • Profilaktyka zaburzeń zachowania, tworzenie i wdrażanie programu profilaktycznego
  •  W razie potrzeby spisywanie kontraktów
  • Przedstawianie autorytetów,  budowanie autorytetów
  •  Pedagogizacja rodziców poprzez rozmowy, pogadanki, pośredniczenie we współpracy ze specjalistami

Cały rok

Analiza obowiązujących podstaw programowych z poszczególnych etapów edukacji, wdrażanie nowej podstawy programowej

  • Zapoznanie nowych nauczycieli z dokumentacją szkoły
  • Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, programów z poszczególnych przedmiotów  i dostosowań wymagań zgodnie z potrzebami uczniów i zaleceniami PPP z  uwzględnieniem podstawy programowej i rozporządzeń MEN dotyczących dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Wrzesień

Analiza wyników nauczania

  • Obserwacja postępów uczniów, wypełnianie Arkusza WOPFU
  • Konsultacje z nauczycielami i rodzicami
  • Systematyczne sprawdzanie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów; opracowywanie dostosowanych sprawdzianów  i kart pracy
  • Analiza wyników próbnych  sprawdzianów gimnazjalnych i egzaminów zewnętrznych

Wrzesień

 

 

Cały semestr

 


Styczeń/Luty

 

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem

  • Zapoznanie nowych nauczycieli z dokumentacją dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dokumentacją i obowiązkami pedagoga wspomagającego
  • Prowadzenie lekcji otwartych dla pedagogów odbywających staż
  • Współpraca opiekunów stażu z nauczycielami odbywającymi staż na kolejne stopnie awansu zawodowego
  • Spotkania Zespołu do spraw integracji
  • Udostępnianie kart pracy, pomocy dydaktycznych
  • Dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach, warsztatach itp.
  • Zorganizowanie Szkoleniowej Rady Pedagogicznej nt. zmian w rozporządzeniu MEN

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Wrzesień

Analiza prawa  oświatowego, realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej

 

  • Monitorowanie stron internetowych: MEN, Kuratorium Oświaty, Fundacji na rzecz osób niepełnosprawnych, organizacji pozarządowych
  • Zorganizowanie  w szkole "Dnia grzeczności"
  • Przeprowadzenie w klasach integracyjnych lekcji nt, integracji, tolerancji, akceptacji  niepełnosprawności itp.
  • Przedstawienie podczas Dnia Integracji  trudności z jakimi muszą się zmagać osoby niepełnosprawne
  • Przybliżenie uczniom zasad właściwego zachowania się wobec innych poprzez prowadzenie warsztatów na ten temat, wzmocnienie wychowawczej roli szkoły

 

Cały rok

 

 

Listopad

Monitorowanie  organizacji pracy ucznia

  • Dostosowanie stanowiska pracy ucznia do jego niepełnosprawności
  • Dobór właściwych form i metod pracy
  • Czuwanie nad właściwą organizacją pracy na zajęciach
  • Współorganizowanie zajęć edukacyjnych i pracy wychowawczej w formach integracyjnych
  • Wzbogacanie gabinetu terapii w pomoce i sprzęt specjalistyczny
  • Wzbogacanie księgozbioru szkoły o pozycje dotyczące problematyki integracji
  • Zamówienie podręczników dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim, niedowidzących i niesłyszących

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koniec roku szkolnego

Wspomaganie rozwoju uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji

  • Rozpoznawanie sytuacji uczniów, ich możliwości i potrzeb, zainteresowań i uzdolnień
  • Diagnozowanie i opracowywanie programów do pracy z poszczególnymi uczniami
  • Współpraca z rodzicami, ustalanie strategii pracy z uczniem
  • Organizowanie zajęć specjalistycznych, kół zainteresowań
  • Dobór odpowiednich metod  i form pracy z uczniem
  • Organizowanie konkursów, imprez, zajęć mających na celu rozwój ucznia
  • Inicjowanie akcji, przedsięwzięć wspomagających rozwój, rozwijających zainteresowana
  • Pobudzanie i  uwzględnianie inicjatyw uczniów, rodziców
  • Uwidacznianie mocnych stron ucznia na forum klasy i szkoły

Wrzesień

 

 

 


Cały rok

Badanie potrzeb edukacyjnych uczniów

  • Analiza orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Analiza zaleceń PPP
  • Zapoznanie się i analiza opinii specjalistycznych placówek
  • Diagnoza potrzeb edukacyjnych dzieci niepełnosprawnych , WOPFU

Wrzesień

Promowanie idei integracji wśród rodziców i w środowisku lokalnym

  • Udział dzieci niepełnosprawnych w imprezach patriotycznych i rekreacyjnych organizowanych przez szkołę i miasto
  • Pogadanki na zebraniach rodzicielskich
  • Zamieszczanie fotografii, tekstów, artykułów  na stronie internetowej szkoły
  • Imprezy integracyjne dla dzieci i rodziców (ogólnoszkolne i klasowe)
  • Prowadzenie tablicy informacyjnej o tematyce integracji w szkole

Cały rok

Organizowanie wsparcia i pomocy pedagogiczno-psychologicznej dla rodziców dzieci niepełnosprawnych 

  • Informowanie o przysługującej pomocy, wsparciu finansowym, organizacjach pozarządowych i instytucjach działających na rzecz dziecka niepełnosprawnego
  • Zapoznawanie rodziców z indywidualnymi programami edukacyjno-terapeutycznymi opracowanymi dla ich dziecka
  • Zapoznanie rodziców z dostosowaniem warunków pisania  egzaminów gimnazjalnych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Informowanie o wynikach nauczania, postępach, problemach
  • Udzielanie porad, wsparcia w codziennych problemach i sytuacjach kryzysowych rodzin
  • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym   
  • Przekazywanie rodzicom wiedzy psychologiczno-pedagogicznej wspomagającej proces wychowawczy ich dziecka

Cały rok

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

 

 

 


Cały rok

 

Współpraca z organizacjami i instytucjami wspierającymi ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych

  • Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
  • Współpraca z organizacjami wspierającymi dzieci z określoną niepełnosprawnością
  • Współpraca z lokalnymi organizacjami wspierającymi socjalnie rodziny (Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej)

Cały rok

 

Przedsięwzięcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Dzień Integracji w szkole

 

  • Konkurs recytatorski dla dzieci niepełnosprawnych

 

  • Dzień Grzeczności

 

  • Klasowe imprezy integracyjne

 

  • Kiermasz prac plastycznych uczniów niepełnosprawnych

                                                                                      

Maj

 


Marzec

 


Listopad

 



Cały rok

 


Grudzień

 

 

Ewaluacja prowadzonych działań

 

 

  • Ankieta dla uczniów
  • Obserwacja dzieci
  • Rozmowy z nauczycielami , wychowawcami i rodzicami
  • Analiza ocen rocznych, egzaminów zewnętrznych
  • Analiza ilościowa i jakościowa efektów oddziaływań
  • Ewaluacja wewnętrzna szkoły

Maj, Czerwiec