Plan Pracy Zespołu integracji
Założone cele, zadania:
- Analiza
dokumentacji, zmian w prawie oświatowym:
Opracowanie
rocznego planu pracy Zespołu.
Analiza nowych
orzeczeń uczniów niepełnosprawnych.
Opracowanie
indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, programów z poszczególnych
przedmiotów i dostosowań wymagań zgodnie
z potrzebami uczniów i zaleceniami PPP z uwzględnieniem podstawy programowej i
rozporządzeń MEN dotyczących dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Kształtowanie u uczniów postaw i
norm społecznych – realizacja programu wychowawczo-profilaktycznego,
doradztwa zawodowego:
Zapoznanie uczniów,
rodziców z wizją i misją szkoły.
Zapoznanie
rodziców i uczniów z prawami i obowiązkami ucznia, regulaminami szkoły.
Uwzględnianie w
celach zajęć treści kształtujących właściwe normy oraz postawy obywatelskie i
patriotyczne.
Współpraca z
samorządem szkolnym, aktywizowanie uczniów, rodziców.
Współpraca z
rodzicami.
Uwzględnianie
inicjatyw uczniów, rodziców.
Kierowanie rodziców na warsztaty.
Pomoc uczniom niepełnosprawnym z klasy 8 w wyborze
szkoły ponadpodstawowej.
·
Monitorowanie
nabywania przez uczniów wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie
programowej, analiza wyników nauczania z uwzględnieniem wyników egzaminów
zewnętrznych:
Obserwacja
postępów uczniów, wypełnianie Arkusza WOPFU.
Konsultacje z
nauczycielami i rodzicami.
Systematyczne
sprawdzanie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów; opracowywanie dostosowanych
sprawdzianów i kart pracy.
Analiza wyników próbnych egzaminów po klasie 8 i egzaminów
zewnętrznych.
·
Dzielenie się
wiedzą i doświadczeniem:
Zapoznanie
nowych nauczycieli z dokumentacją dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
oraz dokumentacją i obowiązkami pedagoga wspomagającego.
Prowadzenie
lekcji otwartych dla pedagogów odbywających staż.
Współpraca
opiekunów stażu z nauczycielami odbywającymi staż na kolejne stopnie awansu
zawodowego.
Prowadzenie
zajęć w obecności opiekuna stażu przez nauczycieli ubiegających się o awans
zawodowy.
Przeprowadzenie
co najmniej 2 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli szkoły przez nauczycieli
ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
Spotkania
Zespołu ds. Integracji.
Udostępnianie
kart pracy, pomocy dydaktycznych.
Dzielenie się
wiedzą zdobytą na szkoleniach, warsztatach.
- Badanie
potrzeb edukacyjnych uczniów, organizowanie pomocy
psychologiczno-pedagogicznej, współpraca z organizacjami wspierającymi
ucznia:
Analiza orzeczeń
o potrzebie kształcenia specjalnego.
Analiza zaleceń
PPP.
Zapoznanie się i
analiza opinii specjalistycznych placówek.
Diagnoza potrzeb edukacyjnych dzieci
niepełnosprawnych; WOPFU.
Informowanie o
przysługującej pomocy, wsparciu finansowym, organizacjach pozarządowych i
instytucjach działających na rzecz dziecka niepełnosprawnego.
Zapoznawanie
rodziców z indywidualnymi programami edukacyjno-terapeutycznymi opracowanymi
dla ich dziecka.
Zapoznanie
rodziców z dostosowaniem warunków pisania egzaminu ósmoklasisty dla dzieci o
specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Informowanie o
wynikach nauczania, postępach, problemach.
Udzielanie
porad, wsparcia w codziennych problemach i sytuacjach kryzysowych rodzin.
Współpraca z
pedagogiem i psychologiem szkolnym, socjoterapeutką.
Przekazywanie rodzicom wiedzy
psychologiczno-pedagogicznej wspomagającej proces wychowawczy ich dziecka.
Współpraca z
Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
Współpraca z
organizacjami wspierającymi dzieci z określoną niepełnosprawnością.
Współpraca z lokalnymi organizacjami wspierającymi
socjalnie rodziny (Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej).
·
Przedsięwzięcia:
Ø Konkurs
recytatorski dla dzieci niepełnosprawnych
Ø Międzynarodowy
Dzień Osób Niepełnosprawnych
Ø Światowy Dzień
Świadomości Autyzmu
Ø Światowy Dzień Zespołu Downa
Ø Klasowe imprezy
integracyjne
Założone sukcesy ucznia, ewaluacja prowadzonych
działań:
Założone sukcesy-
Lepsze funkcjonowanie uczniów z orzeczeniem.
Zadowalające wyniki w nauce dzieci ze specjalnymi
potrzebami.
Dostosowanie metod i form pracy do możliwości ucznia.
Stwarzanie uczniom niepełnosprawnym możliwości
odniesienia sukcesu.
Integracja dzieci niepełnosprawnych w środowisku
rówieśniczym.
Ewaluacja-
Ankieta dla
uczniów.
Obserwacja
dzieci.
Rozmowy z
nauczycielami, wychowawcami i rodzicami.
Analiza ocen
rocznych, egzaminów zewnętrznych.
Analiza
ilościowa i jakościowa efektów oddziaływań.
Ewaluacja wewnętrzna szkoły.